تبلیغات
مطالب اینترنتی - نشست تشریح ممیزی پس از انتشار با حضور بازی سازان برگزار شد
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : نویسنده
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
مطالب اینترنتی
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM


نشست تشریح ممیزی پس از انتشار با حضور بازی سازان برگزار شد

خبرگزاری آریا – روز گذشته، نشست «تشریح روند ممیزی پس از نشر بازی های موبایلی» به میزبانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد. قرار است تا این راهکار که از سال 94 در حالا اجرا شدن است، با اضافه شدن پرسشنامه ای به مارکت های دیجیتال نیز اضافه شود.
در رابطه با این موضوع، مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای از اختلال در روند انتشار بازی های موبایلی به دلیل تعداد بالای آن ها گفت.
به نظر او، به دلیل انتشار آپدیت های متعدد برای این بازی ها که موضوعاتی محتوایی یا فنی دارند، امکان انتشار مجوز جداگانه برای این آپدیت ها ممکن نخواهد بود.
البته، به گفته حسن کریمی قدوسی، انتشار بازی های در کشور قبل از زمان انتشار نیاز به مجوز خواهد داشت.
دلیل این کار، جلوگیری از ضرر ناشر بازی خارجی به علت همگام نبودن محصول آن ها با موازین داخلی ذکر شده است.
این کار برای سهولت و سرعت در اجرا، تحت یک سامانه الکترونیکی انجام خواهد شد.
یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست، مربوط به اختلاف نظر ممیزی بعضی از مارکت های داخلی با رده بندی ERSA بود.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این رابطه کفت: «تاکنون برخی از مارکت‌ها خودشان ممیزی‌ هایی را در نظر گرفته بودند و گاهی اوقات اختلافاتی با نظام رده‌بندی ESRA داشتند. اما اولتیماتومی جدی به تمام مارکت‌ ها داده شده که از این پس تنها ESRA است که باید بازی‌ ها را از نظر محتوایی تایید و بررسی کند. اگر در این زمینه همکاری‌های لازم صورت نگیرد، برخلاف میل‌ مان انتشار تمام بازی‌ ها را منوط به دریافت مجوز از بنیاد ملی بازی‌ های رایانه ‌ای خواهیم کرد.»
در ادامه، رضا احمدی، مدیر نظام رده بندی سنی به رده بندی شدن 18000 بازی موبایلی تا به امروز اشاره کرد.
به نظر می رسد که پرسشنامه ای برای دریافت رده بندی سنی بازی های رایانه ای نیز طراحی شده است.
او همچنین از نیاز به تعامل بازی سازان با این سازمان گفت: «حساسیت روی این مورد بیش از بقیه است و صرفا به پرسش‌ نامه اکتفا نمی ‌شود. ما توصیه می‌کنیم اگر بازی‌سازان فکر می‌کند ممکن است بازی آن ‌ها مسئله اخلاقی خاصی داشته باشد، از کارشناسان بخش ESRA کمک بگیرند و بازی خود را قبل از انتشار برای این بخش بفرستند تا کارشناسی‌ های لازم انجام و شک و شبهات برطرف شود.»
قرار است تا این پرسشنامه بزودی در اختیار بازی سازان قرار بگیرد.



لینک منبع

مطلب نشست تشریح ممیزی پس از انتشار با حضور بازی سازان برگزار شد در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :نشست تشریح ممیزی پس از انتشار با حضور بازی سازان برگزار شد
http://mofidestan.ir/%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%aa%d8%b4%d8%b1%d9%8a%d8%ad-%d9%85%d9%85%d9%8a%d8%b2%d9%8a-%d9%be%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d8%b6%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%a7/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 23 مهر 1396 05:45 ق.ظ
Оkay,? Leee sakd and then he stopрed and
thought. ?The best faсtor about God is ???
hmmmm?????..? Ꮋe puzzled as a result of he hadd ѕo many issuеs that hhad been great aboᥙt God Ьut he
neеded to select the Ƅest one so he would win the ցame.
?That he knowѕ everything. That?s really cool. Thɑat means
hhe can ɑssist me with my homework.? Larrry conccluded with a proud
expreѕsion on hіs face.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر